رهبر انقلاب در بیانات اخیرشان بر ضرورت تحریم اقتصادی تاکید کردند. تحریم‌هایی که اگر کشور‌های اسلامی به طور متحد اجرا کنند، شیشه عُمر اسرائیل خواهد شکست.
کد خبر: ۱۴۲۸۷۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، اقتصاد اسرائیل، اقتصادی مبتنی بر بازار و تکنولوژی است. اسرائیل واردکننده نفت خام، حبوبات، مواد اولیه وتجهیزات نظامی و صادرکننده الماس برش داده شده، کالا‌های با فناوری بالا و محصولات کشاورزی است.

بلومبرگ در گزارش هفته گذشته خود اعلام کرد، اسرائیل حدود ۲۲۰ هزار بشکه در روز نفت‌خام وارد کرده و حدود ۶۰درصد از این واردات متعلق به دو کشور مسلمان آذربایجان و قزاقستان بوده است. تولیدکنندگان غرب آفریقا، عمدتاً گابن نیز نقش مهمی در شبکه تامین نفت اسرائیل دارد.

ایران اخیرا پیشنهاد داده که کشور‌های مسلمان از عرضه نفت به اسرائیل خودداری و این رژیم را تحریم کنند. سخنگوی مجلس لیبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از دولت می‌خواهیم صادرات نفت و گاز به کشور‌های حامی اسرائیل را متوقف کند.»

با این حال فشار متحدان غربی اسرائیل مانع از اتحاد اسلامی در برابر اسرائیل شده است. در حال حاضر اتحادیه اروپا و آمریکا بزرگترین شرکای اقتصادی اسرائیل هستند، اما وابستگی حیاتی اقتصاد اسرائیل به نفت خامی است که عمده آن را کشور‌های اسلامی تامین می‌کنند.

در حال حاضر حجم بالای جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه خشم جهان اسلام را در پی داشته و بسیاری از مردم کشور‌ها از دولت‌های خود خواسته‌اند به حمایتشان از رژیم اشغالگر خاتمه دهند.

اگر دولت‌های اسلامی به خواسته مردم‌شان برای تحریم اسرائیل پاسخ ندهند، با انزوای بین‌المللی و بحران‌های داخلی روبرو خواهند شد.

روشن است که تحریم نفتی اسرائیل ابزار مهمی برای فشار به تل‌آویو در جهت توقف جنایت در غزه است و اگر دولت‌های اسلامی به صف متحد کشور‌های اسلامی نپیوندند، در خون‌ریزی‌های وحشیانه اسرائیل شریک هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهار
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
۰
۰
خدا خودش نجاتشون بده،خدا خیر همه کسانی بده،که قدمی برای این کار ،(آتش بس)بر می دارند.

نیازمندی ها